FAQ - Informacje dot. wyjazdów i koronawirusa

WAŻNE INFORMACJE

Sezon 2023 trwa w najlepsze! Z radością obserwujemy poziom zainteresowania i wręcz rekordową frekwencję osób zapisanych na wyjazdy! Jesteśmy dla Was, wciąż odpowiadając na Wasze pytania i rozwiewając wątpliwości, na jakich zasadach wyjazdy SnowShow funkcjonują w realiach pandemii COVID-19. 

Mamy świadomość, że "covidova" rzeczywistość jest dynamiczna i nie jesteśmy w stanie przewidzieć ewentualnych obostrzeń, ale obecnie podróżowanie i szusowanie po stokach jest możliwe!

Aby ułatwić komunikację, zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane przez Was pytania. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich odpowiedzi na nurtujące Was kwestie.

Jeśli macie dodatkowe pytania, kierujcie je na adres: info@snowshow.pl

Czy mój wyjazd odbędzie się normalnie? Jak wygląda sytuacja we  Francji/Austrii/Włoszech/Szwajcarii?

Świat cyklicznie mierzy się z kolejnymi falami pandemii Covid-19. Wprowadzenie programu szczepień na dużą skalę w całej Europie pozwala mieć nadzieję na znaczący postęp w walce z chorobą. Liczymy na to, że sezon 2021/2022 będzie już znacznie bliższy normie. Należy pamiętać jednak, że choć da się przewidzieć ogólne tendencje, to w każdym z państw sytuacja wygląda inaczej i może znacząco zmienić  się na przestrzeni zaledwie kilkunastu dni.

Na bieżąco śledzimy sytuację we wszystkich naszych krajach docelowych. Przed rozpoczęciem sezonu oraz w jego trakcie przedstawiamy ją na naszej specjalnej podstronie, którą aktualizujemy co tydzień lub częściej (w przypadku pojawienia się znaczących nowych informacji).

Jak koronawirus (Covid-19) wpływa na sezon narciarski w Alpach? Czy będą możliwe wyjazdy na narty do Francji, Austrii, Włoch i Szwajcarii?

Co w przypadku, kiedy mój wyjazd jest zagrożony, ze względu na niepewną sytuację w kraju docelowym?

Może zdarzyć się, że zbliżający się wyjazd jest niepewny, ponieważ jeszcze nie wiadomo, czy dany kraj otworzy granice/resorty narciarskie lub czy nie przedłuży obostrzeń, obejmując nimi termin naszego wyjazdu. Dopóki oficjalna decyzja władz danego kraju nie określi tego jednoznacznie, nie możemy jeszcze odwołać wyjazdu.

Jednak zdajemy sobie sprawę, że czekanie w niepewności do ostatniej chwili jest problematyczne i niekomfortowe, dlatego staramy się podejść do tego elastycznie. W przypadku wystąpienia uzasadnionych okoliczności, które sprawiają, że wyjazd jest niepewny, proponujemy uczestnikom bezpłatne przeniesienie całości środków na imienny voucher ważny przez 3 lata, do wykorzystania na dowolny wyjazd z naszej zimowej oferty.

Co jeśli mój wyjazd zostanie odwołany ze względu na sytuację związaną z Covid-19?

Nie przejmujcie się! Nawet gdyby wyjazd został odwołany ze względu na zamknięte granice lądowe, zakaz podróżowania, obowiązkową kwarantannę po przyjeździe do państwa docelowego czy zamknięcie tamtejszych wyciągów narciarskich lub bazy noclegowej, mamy dla Was kilka opcji.

Możecie wtedy:

  • przenieść swoją rezerwację na dowolny inny wyjazd w sezonie,
  • przenieść całą wpłaconą kwotę na imienny voucher ważny 3 lata,
  • poprosić o zwrot 100% wpłaty, który co do zasady realizujemy do 14 dni od daty odwołania wyjazdu.

Czy moje pieniądze są bezpieczne?

Wpłaty naszych uczestników są w 100% bezpieczne z następujących powodów:

  • całość Waszych wpłat jest chroniona przez towarzystwo ubezpieczeniowe Ergo Ubezpieczenia Podróży Collonade (gwarancja ubezpieczeniowa),
  • jesteśmy wpisani na listę organizatorów turystyki przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, który czuwa nad terminowym przedłużaniem gwarancji ubezpieczeniowej,
  • obecnie znacznie łatwiej jest nam przewidzieć możliwe scenariusze rozwoju epidemii i odpowiednio się przygotować (na początku pandemii było to absolutne zaskoczenie),
  • Turystyczny Fundusz Gwarancyjny pomógł nam zrealizować zwroty za odwołane wyjazdy z sezonu 2019/2020, dzięki czemu mamy teraz świetną płynność finansową,
  • w sezonie 2020/2021 realizowaliśmy zwroty samodzielnie, na bieżąco i w krótkim czasie.

Co jeśli zachoruję na Covid-19 tuż przed wyjazdem i nie będę w stanie jechać?

Uczestnicy wszystkich naszych wyjazdów są objęci bezpłatnym ubezpieczeniem od kosztów rezygnacji Collonade, które działa również w szeregu określonych przypadków, m.in. w razie zachorowania na Covid-19.

Pokrywa ono koszty rezygnacji do sumy 2000 zł dla podstawowego ubezpieczenia i do sumy 3000 zł dla ubezpieczenia VIP, w przypadku rezygnacji ubezpieczonego uczestnika wyjazdu z powodu:

  • śmierci Ubezpieczonego, współuczestnika wyjazdu lub osób mu bliskich;
  • nagłego zachorowania (także na COVID-19) lub nieszczęśliwego wypadku Ubezpieczonego, na podstawie zaświadczenia lekarskiego o braku możliwości podróżowania z powodu nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku;
  • nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku osoby bliskiej Ubezpieczonego, wymagającego opieki Ubezpieczonego;
  • utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia stanowiącego własność Ubezpieczonego lub osoby mu bliskiej, w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru, które powoduje konieczność dokonania czynności wymagających jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego;
  • wystąpienia szkody powstałej w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru w zakładzie pracy, w którym Ubezpieczony jest pracodawcą, wymagającej jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego.

Czy z obawy związanej z Covid-19 mogę zrezygnować z wyjazdu, nawet jeśli ma on odbyć się normalnie?

Oczywiście! Mając obawy przed wyjazdem, uczestnik zawsze ma prawo zrezygnować z niego dobrowolnie i odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej. Obowiązują wtedy standardowe koszty rezygnacji, określone w naszym OWU.

Jak działa voucher, który proponujecie?

To bardzo szybka i wygodna forma rozliczenia, w obecnych czasach niezwykle popularna w turystyce. Polega na przeniesieniu całości wpłaconych za wyjazd środków na imienny voucher. Jest on ważny przez aż 3 lata od dnia wystawienia i można użyć go do opłacenia dowolnego wyjazdu z naszej zimowej oferty. Po upływie tego czasu, gdyby ktoś z jakiegoś powodu nie zdążył skorzystać z vouchera na wyjazd SnowShow, będzie mógł wykorzystać go na zakup odzieży naszego partnera - ZIMNO (https://www.zimnozimno.pl/).

Co ważne, wybierając voucher przyczyniacie się także do wsparcia branży turystycznej i utrzymania wielu miejsc pracy, w tym pilotów i przewoźników, którzy realizują nasze wyjazdy. #ZmieńTerminNieOdwołuj

Skąd pewność, że będziecie działać w przyszłym sezonie i będzie możliwość realizacji voucherów?

Jesteśmy na rynku już od 13 lat i mamy ogromne doświadczenie. Od samego początku naszymi fundamentami były: wiedza branżowa, prawna, a także fakt, że wiemy, jak organizować najlepsze wyjazdy w Alpy!

Vouchery są objęte gwarancją rządową przez rok oraz naszą gwarancją ubezpieczeniową, a my sami, dzięki wprowadzeniu nowych przepisów i mechanizmów, mamy gwarancję kontynuacji naszej działalności w niezmienionej formie i bez konieczności zwalniania pracowników, na których bardzo nam zależy!

Mamy za sobą już dwa sezony pandemiczne i cały czas działamy (głównie dzięki Waszemu ogromnemu wsparciu w postaci wyboru voucherów zamiast zwrotów, a także dzięki wsparciu Państwa dla branży). Dziękujemy Wam serdecznie! Wiemy też, jak ważne są dla Was nasze wyjazdy!

Co jeśli podczas wyjazdu w miejscu docelowym będą obowiązywały znaczące obostrzenia?

Podczas naszych wyjazdów do otwartych i działających resortów, musimy liczyć się z ograniczeniami dot. noszenia maseczek, zasad działania obiektów gastronomicznych czy liczebności zgromadzeń. Będziemy przestrzegać ich zgodnie z przepisami. W niektórych regionach mogą być wprowadzane lokalne restrykcje, wpływające na różne aspekty wyjazdów, np. brak imprez Après-ski czy niektórych innych atrakcji. Ale dobrze wiemy co, a właściwie kto “robi” atmosferę na naszych wyjazdach: Wy!