Ochrona ubezpieczeniowa na wyjeździe
Zależy nam, abyście mogli podróżować ze spokojną głową, dlatego otrzymujecie od nas sprawdzone ubezpieczenie turystyczne w cenie:
- 85 PLN/os. dla osób, które wgrają kartę EKUZ do 7 dni przed wyjazdem
- 105 PLN/os. dla osób, które wgrają kartę EKUZ między 7 a 2 dniem przed wyjazdem
- 135 PLN/os. dla osób, które nie wgrają karty EKUZ lub zrobią to później niż 2 dni przed wyjazdem
Ze względu na uproszczone procedury w przypadku pobytu w szpitalu warto też zaopatrzyć się w europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ. Wysokość zniżki dotycząca ubezpieczenia zależy od daty wgrania karty EKUZ do naszego systemu rezerwacyjnego. Szczegóły odnajdziecie w naszej ofercie na stronie www.
Co daje karta EKUZ?
- pierwszeństwo w kolejce nawet przy poważnych złamaniach,
- bezproblemową, bezgotówkową, priorytetową obsługę,
- zmniejszenie ryzyka braku wypłaty np. przy alkoholu we krwi czy innych wyłączeniach z ubezpieczenia, np. z powodu choroby przewlekłej,
- brak limitów refundacji kosztów leczenia.
Zobacz dlaczego warto wyrobić kartę EKUZ?
Ubezpieczenie obejmuje:
- wariant podstawowy
- koszty leczenia* i assistance: 60 000 PLN,
- NNW (trwały uszczerbek na zdrowiu/śmierć): 20 000 PLN,
- OC: 60 000 PLN,
- usługi stomatologiczne: 1 000 PLN.
* ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia COVID-19 za granicą
- wariant VIP (zalecane) – dopłata 90 PLN/os. do podstawowego ubezpieczenia podróżnego
- koszty leczenia* i assistance: 200 000 PLN,
- NNW (trwały uszczerbek na zdrowiu/śmierć): 40 000 PLN,
- OC: 100 000 PLN,
- koszty ratownictwa i poszukiwań: 200 000 PLN,
- usługi stomatologiczne: 1 000 PLN.
* ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia COVID-19 za granicą
- wariant VIP + FREERIDE (uwzględnia jazdę poza wyznaczonymi trasami!) – dopłata 235 PLN/os. do podstawowego ubezpieczenia podróżnego
- koszty leczenia i assistance: 200 000 PLN,
- NNW (trwały uszczerbek na zdrowiu/śmierć): 40 000 PLN,
- OC: 100 000 PLN,
- koszty ratownictwa i poszukiwań: 200 000 PLN,
- usługi stomatologiczne: 1 000 PLN
* Ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia COVID-19 za granicą
Ubezpieczenie od rezygnacji (opcjonalnie):
- macie możliwość wykupu ubezpieczenia od rezygnacji. Jego cena jest zależna od ostatecznej kwoty za wyjazd, czyli także opcji dodatkowych i wybranego wariantu ubezpieczenia. Aby je wykupić po złożeniu rezerwacji i opłaceniu zaliczki lub pełnej kwoty wejdźcie tutaj - UBEZPIECZENIE OD REZYGNACJI
Kalkulator ubezpieczyciela wyliczy dokładną składkę - w pierwszym etapie bez zobowiązania do wpłaty, więc na spokojnie będziecie mogli sprawdzić ile takie ubezpieczenie Was wyniesie.
- sprawdź warunki, w których obowiązuje ubezpieczenie od rezygnacji: LINK
- ubezpieczenie powinno się wykupić maksymalnie do 20 dni po rezerwacji, ale nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem wyjazdu.
- nie ma możliwości wykupu ubezpieczenia od rezygnacji przy zapisie na mniej niż 7 dni od daty wyjazdu.
Jeśli wykupiłeś nasze ubezpieczenie od kosztów rezygnacji i nie możesz jechać na wyjazd:
- po zalogowaniu w systemie rezerwacyjnym dokonaj rezygnacji z wyjazdu i zgłoś do nas rezygnację mailowo (musi się to wydarzyć nie później niż 2 dni po wystąpieniu zdarzenia). Upewnij się, że na Twoim koncie uczestnika w naszym systemie rezerwacyjnym masz uzupełniony numer konta do zwrotu.
- następnie należy poinformować mailowo ubezpieczyciela o rezygnacji i wystąpieniu zdarzenia: kontakt@wiener.pl (przed wyjazdem jest to 7 dni od powiadomienia biura podróży o rezygnacji; podczas wyjazdu - 2 dni od wydarzenia, które spowodowało konieczność przerwania wyjazdu)
- po wystąpieniu zdarzenia należy użyć dostępnych środków w celu zmniejszenia rozmiarów szkody, zabezpieczyć możność dochodzenia roszczeń odszkodowawczych wobec osób odpowiedzialnych za szkodę, zabezpieczyć dowody związane ze zdarzeniem ubezpieczeniowym w celu uzasadnienia roszczenia oraz wskazać związek przyczynowo - skutkowy pomiędzy rezygnacją lub przerwaniem usług turystycznych, a zdarzeniem, w wyniku którego nastąpiła rezygnacja lub przerwanie
- w ostatnim etapie koniecznym jest przedstawienie ubezpieczycielowi kompletu dokumentów:
a) wypełniony formularz zgłoszenia szkody LINK 1
b) umowę podróży (dostępna na Waszych kontach uczestnika w systemie rezerwacyjnym);
c) potwierdzone przez organizatora turystyki oświadczenie Ubezpieczonego o rezygnacji lub konieczności przerwania usług turystycznych (ten dokument otrzymacie od nas mailowo po zgłoszeniu zdarzenia, czyli po wykonaniu przez Was pierwszego punktu tej ścieżki)
d) wygenerowane z banku potwierdzenie otrzymania od nas części zwrotu środków - kwota zgodna z OWU na dzień zgłoszenia rezygnacji w systemie rezerwacyjnym.
Kwoty potrąceń:
a. 300 zł przy rezygnacji powyżej 60 dni przed rozpoczęciem imprezy
b. 600 zł przy rezygnacji od 59 do 46 dni przed rozpoczęciem imprezy
c. 50% ceny imprezy przy rezygnacji od 45 do 15 dnia przed rozpoczęciem imprezy
d. 80% ceny imprezy przy rezygnacji od 14 do 7 dnia przed rozpoczęciem imprezy
e. 90 % ceny, jeżeli rezygnacja nastąpi na 6 lub mniej dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
e) dowody wpłat dokonanych na rzecz wyjazdów;
f) druk oświadczenia w sprawie powstałych kosztów - LINK 2
g) wszelką inną dokumentację potwierdzającą konieczność rezygnacji z usług turystycznych
- Komplet dokumentów należy przesłać mailem na adres: kontakt@wiener.pl
Dokumenty: